Nie chcesz lub nie możesz głosować w swoim lokalu wyborczym? Jeśli chcesz zagłosować w innym miejscu niż zazwyczaj — tam, gdzie będziesz przebywać w dniu wyborów — złóż wniosek o dopisanie do spisu wyborców.

Jeśli chcesz wysłać wniosek o dopisanie do spisu wyborców przez internet — potrzebujesz profilu zaufanego (eGO) lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak skorzystać z e-dowodu.

Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem, potrzebna ci skrzynka ePUAP. Służy ona do komunikacji z urzędem. W skrzynce znajdziesz na przykład swoje pisma wysłane do urzędu w usługach serwisu Obywatel i platformy ePUAP. Jeśli jeszcze nie masz skrzynki, założysz ją przy pierwszym logowaniu do e-usług.

Wniosek online możesz złożyć tylko do 21 maja. Pamiętaj, że urzędnik nie dopisze cię do spisu wyborców automatycznie. Najpierw musi odebrać i rozpatrzyć twój wniosek. Zrobi to w godzinach pracy urzędu. Koniecznie sprawdź przed wyborami, czy dopisano cię do spisu wyborców. Wniosek zawiera prośbę o powiadomieniu cię na twój adres e-mail o dopisaniu do spisu wyborców. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi w ciągu 3 dni, skontaktuj się z urzędem – na przykład telefonicznie, osobiście lub za pomocą pisma ogólnego.

 

Źródło: OBYWATEL.GOV.PL informacje i usługi przyjazne obywatelom.