Wycieczka w Beskid Śląski.

W dniach 3 i 4 czerwca 2019 roku uczniowie naszej szkoły, wraz z grupą nauczycieli pojechali na wycieczkę w Beskid Śląski.

Po dotarciu do Wisły, w pierwszej kolejności zwiedziliśmy Zamek – rezydencję prezydenta RP. Po obejrzeniu wspaniałych pomieszczeń Zamku z 1931 roku, pojechaliśmy na zaporę wodną na Jeziorze Czarniańskim, a dalej do Wisły Malinka na skocznię narciarską im. Adama Małysza. Mieliśmy okazję wjechać wyciągiem krzesełkowym na górę skoczni i spojrzeć w dół z miejsca z którego startują do skoku skoczkowie narciarscy. Ostatnim punktem zwiedzania zaplanowanym, na pierwszy dzień wycieczki był spacer deptakiem Parku Zdrojowego, aleją Wiślańskich Gwiazd Sportu. Odwiedziliśmy również Dom Zdrojowy z figurą Adama Małysza wykonaną z białej czekolady.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru na Trzycatek – punkt styku trzech granic: Polski, Czech i Słowacji. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie i prelekcja prowadzona w chacie Jana Kawuloka z 1863 roku. Mogliśmy zobaczyć jak mieszkali i żyli mieszkańcy Beskidu Śląskiego w XIX wieku. Odwiedziliśmy również Centrum Pasterskie w Koniakowie, gdzie mogliśmy obejrzeć wystawę pasterską, zobaczyć żywe owce i posmakować serów produkowanych w bacówce.
Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Browaru Żywiec – bardzo ciekawego miejsca, gdzie historia łączy się z nowoczesnością.

Wszyscy zadowoleni, pełni nowych wrażeń szczęśliwie wróciliśmy do naszej rodzinnej miejscowości.

Konkurs recytatorski – „Wiersze dla mamy”.

Po raz kolejny w naszej szkole, aby uczcić Dzień Matki, zorganizowany został  Szkolny Konkurs Recytatorski „Wiersze dla mamy”.

Uczniowie recytowali piękne wiersze, których tematyka dotyczyła najbliższej im osoby, czyli Matki.

Członkowie jury mieli trudne zadanie, ponieważ uczestnicy konkursu zaprezentowali bardzo wysoki poziom. Po burzliwych naradach wyłoniono laureatów. Oto wyniki konkursu (etap szkolny):

Kategoria klas I – III:

1. miejsce – Faustyna Brzozowska – kl. VII
  2. miejsce – Amelia Dragan – kl. VIII
  3. miejsce – Iga Ziółkowska – kl. VII

Osoby, które zajęły czołowe miejsca na etapie szkolnym, miały okazje rywalizować na szczeblu gminnym w konkursie recytatorskim „Matka, matula, mateńka…” organizowanym przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Rząśni. Tutaj również nie obyło się bez sukcesów. Konkurencja jak zwykle była bardzo silna, mimo to naszym uczniom udało się osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Otóż w kategorii klas IV – VI trzecie miejsce zajęła Zofia Mularczyk (kl. VI). Natomiast w kategorii klas VII – VIII pierwsze miejsce zajęła Faustyna Brzozowska (kl. VII) a trzecie miejsce przypadło Amelii Dragan (kl. VIII).

Laureatom serdecznie gratulujemy.

Konkurs na nazwę osiedla.

Konkurs na nazwę osiedla – kompleksu działek  położonych w sąsiedztwie Szkoły Podstawowej w Zielęcinie został rozstrzygnięty .

Wybór był naprawdę trudny, ponieważ otrzymaliśmy wiele ciekawych propozycji. Wyłoniono zwycięzców i tak: pierwsze miejsce ex aequo zajęły Dominika Kuraś i Marika Bulińska z  nazwą „Zielony Zakątek”. Drugie miejsce zajęła Natalia Kostrzewa z propozycją „Osiedle Przemysłowe”,  natomiast trzecie miejsce to „Osiedle Natura”, którego pomysłodawcą był Antoś Niewieczerzał. Wszystkie miejsca zostały nagrodzone cennymi nagrodami rzeczowymi, a szkoła za wspomaganie w organizacji konkursu otrzymała zestaw do karaoke. Ponadto każdy uczestnik został nagrodzony słodyczami.

Wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie dziękujemy i zachęcamy do brania udziału w kolejnych szkolnych przedsięwzięciach. Organizatorem konkursu był Pan Piotr Ciupke.

Powiatowe Potyczki Matematyczne.

9 maja 2019 roku odbyły się w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Kiełczygłowie 17 Powiatowe Potyczki Matematyczne. Naszą szkołę reprezentowali: Bartłomiej Woźniak i Zofia Mularczyk z klasy VI, Faustyna Brzozowska z klasy VII, Jakub Telinga i Amelia Dragan z klasy VIII. Opiekunem uczniów był p. Mariusz Szala. Uczniowie mieli za zadanie rozwiązać 4 zadania z matematyki w ciągu 1 godziny. Po tym czasie swoimi umiejętnościami musieli wykazać się nauczyciele, gdyż wszyscy opiekunowie mieli za zadanie sprawdzić prace konkursowe uczniów. Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy za udział w konkursie matematycznym, a najlepsi – nagrody książkowe.

Tekst i zdjęcia: Szkoła Podstawowa w Zielęcinie.