Uprzejmie zapraszamy na III sesję IX kadencji Rady Gminy Rząśnia, która odbędzie się w dniu 14 czerwca 2024 r. (piątek) o godz. 9.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rząśni przy ul. 1 Maja 37.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Odczytanie porządku obrad.
3. Informacja na temat protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.
4. Informacja Wójta Gminy z działań od ostatniej sesji Rady Gminy.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rząśnia na lata 2024-2033.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Rząśnia na 2024 rok.
8. Debata nad raportem o stanie gminy Rząśnia (rozpatrzenie raportu).
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Rząśnia wotum zaufania.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni za 2023 rok.
11. Informacja dotycząca sprawozdania finansowego Gminnej Biblioteki Publicznej w Rząśni za 2023 rok.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Rząśnia za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2023.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Rząśnia absolutorium z wykonania budżetu za 2023 rok.
14. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący Rady
Gminy Rząśnia
(-) Jarosław Popławski
Plik do pobrania:
– informacja o porządku obrad sesji Rady Gminy Rząśnia zwołanej na 14 czerwca 2024 roku.
Przypominamy jednocześnie, informację Wójta Gminy Rząśnia z dnia 21 maja 2024 r. dotyczącą przedstawienia Raportu o stanie gminy za rok 2023.
Raport o stanie Gminy Rząśnia za rok 2023
Zgodnie z zapisami art. 28aa Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609):
1. Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1) w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób;
2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców – co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
9. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.
10. W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28a ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.
Zarządzenie w sprawie przedstawienia raportu o stanie gminy Rząśnia za rok 2023 oraz treść raportu dostępne są pod poniższym linkiem:
– Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia z dnia 8 maja 2024 r . w sprawie przedstawienia raportu o stanie gminy Rząśnia za rok 2023.
Jeśli zainteresowani są Państwo wzięciem udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Rząśnia za rok 2023 na sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi, prosimy o dokonanie pisemnego zgłoszenia, popartego podpisami co najmniej 20 mieszkańców, do Przewodniczącego Rady Gminy Rząśnia najpóźniej do dnia poprzedzającego sesję absolutoryjną.
Informacja o dacie i godzinie sesji, na której rozpatrywany będzie raport o stanie gminy Rząśnia za rok 2023 podana zostanie do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest pod poniższym linkiem, a także w Biurze Podawczym Urzędu Gminy w Rząśni:
– formularz zgłoszenia udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Rząśnia za rok 2023,
– klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Wszystkich uczestników sesji Rady Gminy Rząśnia informujemy, iż obrady są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Transmisja obrad jest dostępna w sieci Internet, natomiast nagrania z sesji zamieszczane są na stronie internetowej Gminy Rząśnia oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. |
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH
– transmisja obrad Rady Gminy Rząśnia –
Administrator, dane kontaktowe | Gmina Rząśnia, reprezentowana przez Wójta Gminy Rząśnia, kontakt: 1) telefoniczny: 44 631-71-22. 2) osobisty lub pisemny: Urząd Gminy w Rząśni, ul. 1 Maja 37, 98-332 Rząśnia. |
Inspektor Ochrony Danych | Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować: 1) za pomocą poczty elektronicznej: iod@rzasnia.pl. |
Cele przetwarzania, czas przechowywania poszczególnych kategorii danych, podanie danych | Dane będą przetwarzane przez Administratora w celu utrwalenia transmisji obrad Rady Gminy Rząśnia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. - art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Nagrania z sesji zamieszczane są na stronie internetowej bezterminowo. Dane osobowe zapisane na nośnikach danych będą przechowywane stosownie do kryteriów określonych w § 63 ust. 1 Instrukcji kancelaryjnej, w Jednolitym rzeczowym wykazie akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki oraz w Instrukcji archiwalne. |
Odbiorcy danych | Dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu pracodawcy, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonym w umowie usług na rzecz pracodawcy, na przykład: usługi teleinformatyczne, usług drukarskie, usługi prawne i doradcze. |
Prawa osoby, której dane dotyczą | Osoby niesprawujące funkcji publicznych, których dane osobowe przetwarza Administrator mają prawo do: 1) dostępu do swoich danych osobowych 2) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe 3) żądania usunięcia danych, gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane gdy dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. 4) Z uwagi na ograniczenia techniczne, nie możemy zrealizować Pani/Panu prawa do żądania sprostowania danych osobowych oraz do ograniczenia ich przetwarzania. 5) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Administrator nie ma zamiaru przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, w tym również do takich w stosunku do których Komisja Europejska stwierdziła odpowiedni stopień ochrony. |