Wycieczka do Warszawy

W czwartek 19 września 2024 r. uczniowie klas IV- VIII Szkoły Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej udali się na wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było poznanie zabytków naszej stolicy.

Pierwszym punktem było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zobaczyliśmy dużo eksponatów dotyczących powstania. Były to hełmy, mundury i ubrania powstańców, pistolety, karabiny, legitymacje, listy powstańców i biało-czerwone opaski. Były też barykady, za którymi kryli się powstańcy, motocykle, na których się poruszali i drukarnia, w której drukowali gazetki powstańcze. Zwiedzając muzeum, myśleliśmy o wszystkich powstańcach, a szczególnie o tych najmłodszych, którzy ginęli w obronie Warszawy. Zdobyliśmy dużo wiedzy o powstaniu, o bohaterstwie powstańców, sanitariuszek i małych listonoszy. W muzeum obejrzeliśmy także film o okupowanej Warszawie – „Miasto ruin”.

Drugim punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Wśród nas jest wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Na Stadionie Narodowym zobaczyliśmy m.in. szatnię piłkarzy, miejsce, gdzie odbywają się konferencje prasowe, trybuny i boisko.

Kolejnym punktem było Muzeum Świat Iluzji, które kryje się niemal 100 różnych atrakcji, w tym eksponaty oraz miejsca, gdzie zjawiska optyczne i świetlne odczuć można na własnej skórze. Jedną z największych atrakcji tego miejsca jest kosmiczny, wirujący tunel Vortex, w którym trudno zachować równowagę. W środku znajdują się również liczne niewielkie obiekty, które mają na celu rozbudzenie wyobraźni oraz sprawienie, że nasz mózg zostanie zmylony.

Zwiedzanie Warszawy kontynuowaliśmy na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Pani przewodnik pokazała nam Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta, pomnik Małego Powstańca i mury Barbakanu. Poszliśmy też pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie właśnie odbywała się zmiana warty.

Opiekunami wyjazdu byli: Anna Czyżycka, Ewelina Wdowczyk, Martyna Pierzynka, Mariola Gleń, Krzysztof Kuśnierek.

Mistrzostwa Powiatu Pajęczańskiego w Indywidualnych Biegach Przełajowych

24 września 2024 roku dziesięcioro uczniów reprezentowało naszą szkołę na terenie Stadionu Miejskiego w Pajęcznie podczas Mistrzostw Powiatu Pajęczańskiego w Indywidualnych Biegach Przełajowych. Impreza zainaugurowała tym samym szkolny sezon sportowy 2024/2025.
Trasę biegów wyznaczono po terenie MOSIR i wynosiła ona odpowiednio 1000m dla dziewczynek z klas IV-VIII i chłopców z klas IV-VI oraz 1500m dla chłopców z klas VII-VIII.
Uczennica z klasy V – Pola Skoczylas – zajęła IV miejsce i równocześnie zakwalifikowała się do Finału Wojewódzkich Indywidualnych Biegów Przełajowych podczas Wojewódzkiej Inauguracji Sportowego Roku Szkolnego, które odbędą się w Aleksandrowie Łódzkim.

Poli serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy w kolejnym etapie!

Tekst i zdjęcia: Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej.