Za nami piąta już, trwająca od popołudnia w czwartek 15 sierpnia do północy w niedzielę 18 sierpnia 2019 r., edycja Gramy Szybko Pomagamy Skutecznie #GSPS.

W tych dniach, grupa kilkunastu zapaleńców z całej Polski budynek pałacyku w Stróży przekształciła w centrum polskiego speedrunningu, czyli – w wielkim skrócie, na przechodzeniu gier w jak najkrótszym czasie.
Ich zmagania przez cały ten czas, można było śledzić na żywo w internecie. A speedrunnerzy grali przez kilkanaście godzin dziennie w gry stare i nowe, klasyki i tytuły mniej znane. Mogliśmy zobaczyć zmagania w GTA: San Andreas, Wiedźmina 3, Quake’a, pierwsze Fallouty, F.E.A.R., czwartego Tony’ego Hawka czy nawet Sims 3 oraz Misia Uszatka: Wyścigi Gokartów.

Poza częścią udostępnianą na żywo w internecie, to jest pokojem do transmitowanych gier, speedrunnerzy  zorganizowali też w pałacyku, nazwaną tak przez samych siebie „Strefę Retro”, czyli miejsce do ćwiczeń i zmagań, gdzie – jak wskazuje nazwa, grano głównie na starych konsolach i telewizorach CRT, ale również na sprzęcie wspólczesnym.
Rozgrywka toczyła się więc równolegle w kilku pokojach. Jedną z atrakcji „Strefy Retro” był zresztą wbrew nazwie, pełny zestaw do gry Rock Band z dwoma gitarami, perkusją i mikrofonami.
Także zmagania w tej strefie miały swoją klasyfikację, uczestnicy zdobywali punkty i pobijali swoje czasy w konkretnych grach, za co później najlepsi dostali nagrody.

Nieodłącznym elementem każdej, a więc również tej edycji jest jej aspekt charytatywny. W tym roku, przez cały czas trwania wydarzenia, widzowie mogli wesprzeć finansowo Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych – która była oficjalnym partnerem wydarzenia. 

Ostateczna kwota zebrana przez na rzecz Fundacji to 3500,94 zł (minus opłaty PayPal), największa jednorazowa wpłata to 485 zł.

Z najciekawszych statystyk osiągniętych w czasie tych kilku dni, a przekazanych nam przez organizatorów, świadczących o popularności i wadze wydarzenia wymieńmy:
– średnia widzów to około 200 osób przez całe wydarzenie, licząc także późnonocne speedruny,
– szczytowa liczba widzów kanału na którym transmitowano wydarzenie to 450 – 480 osób jednocześnie,
– kanał transmisji (w serwisie Twitch) wyświetliło w czasie tych czterech dni około 150 tysięcy użytkowników,
– łącznie oglądający mogli zobaczyć około 11411 godzin streamu.

Miejmy nadzieję, że szósta edycja przybierającej coraz większe rozmiary i zauważanej przez branżowe media, imprezy już niedługo ponownie zagości w naszej gminie. Gratulujemy organizatorom zaangażowania i osiągnięć.

A poniżej kilka zdjęć z wydarzenia.

Zdjęcia: Organizatorzy.