Szanowni Państwo.

W związku z ciągle napływającymi sygnałami od naszych Mieszkańców, a także zgłoszeniami Radnych Rady Gminy m. in. Sylwestra Sobczaka, Damiana Szcześniaka, Rafała Szlęka i Agnieszki Wojtysiak – Korodowina, dotyczącymi jakości usług sieci komórkowych na terenie naszej gminy, wystosowaliśmy do trzech firm, których usługi są najbardziej niestabilne, stosowne pisma z prośbą o podjęcie działań mogących poprawić tą sytuację.

Musimy sobie jednak zdawać sprawę, że w takich wypadkach najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest Państwa, bezpośredni, jak najbardziej liczny, kontakt z operatorem świadczącym dla Państwa te usługi. Każdy z Państwa posiada niezależną umowę, której zapisy na pewno zawierają postanowienia dotyczące jakości świadczonych usług.

Z tego też powodu zalecamy Państwu indywidualny kontakt z poszczególnymi sieciami, udostępnionymi przez te prywatne firmy kanałami (np. kontakt telefoniczny, mailowy czy też poprzez odpowiednie formularze na ich stronach internetowych). Tylko jak najbardziej liczne zgłoszenia z jednego terenu mogą być tak naprawdę skuteczne i być może w efekcie będą skutkować poprawą jakości usług sieci komórkowej z której Państwo korzystają. Przypominamy również, że wsparcie techniczne – w tym mogące rozwiązać problemy z zasięgiem, dotyczące ich usług świadczyć mogą tylko te firmy, a wpływ gmin na ich inwestycje jest ograniczony.

Kolejnym krokiem który mogą Państwo rozważyć w przypadku braku skuteczności takich działań jest kontakt z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, który jest właściwy w dziedzinie nadzoru oraz regulacji m. in. rynku usług telekomunikacyjnych (adres korespondencyjny: Urząd Komunikacji Elektronicznej, ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa lub wymagający logowania formularz kontaktowy pod adresem https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm).