Na prośbę Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Regulacji Energetyki przyłączamy się do kampanii informacyjnej, która w sposób przejrzysty i kompleksowy wyjaśnia z jakimi sporami i skargami można zwrócić się do URE oraz gdzie zgłaszać skargi, które są poza właściwością Regulatora. Więcej informacji, wraz ze specjalną broszurą, poniżej.


Do Urzędu Regulacji Energetyki można zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu lub rozpatrzenie skargi dotyczących działania przedsiębiorstw energetycznych. Zakres tematów podlegających URE znajduje się na stronie internetowej Urzędu (ure.gov.pl) w zakładce: Konsument – URE: Rozstrzyganie sporów oraz Konsument – URE – Rozpatrywanie skarg.

Kierując do Prezesa URE daną sprawę, w korespondencji koniecznie należy wskazać:
imię i nazwisko odbiorcy energii elektrycznej, gazu lub ciepła, tj. osoby, która zawarła umowę z przedsiębiorstwem, którego dotyczy spór/skarga,
adres zamieszkania,
adres punktu poboru energii elektrycznej, gazu lub ciepła – jeżeli jest on inny niż adres zamieszkania,
nazwę przedsiębiorstwa energetycznego, którego dotyczy sprawa.

Pisma przesyłane przez osoby anonimowe oraz pisma niezawierające danych adresowych nie będą rozpatrywane przez Prezesa URE.

Nie we wszystkich kategoriach spraw URE jest właściwym adresatem sporu lub skargi. Lista takich przypadków znajduje się na stronie internetowej Urzędu (ure.gov.pl) w zakładce: Konsument – Sprawy niepodlegające właściwości Prezesa URE. Tutaj podane są także alternatywne formy pomocy odbiorcy.

Forma przekazywania korespondencji

Pisma w wersji papierowej należy kierować na adres właściwego miejscowo Oddziału Terenowego URE, zgodnie z adresem punktu poboru, a w przypadku skarg na zmianę sprzedawcy – Departamentu Rozwoju Rynków i Spraw Konsumenckich URE.

Pisma w postaci elektronicznej należy kierować z wykorzystaniem:
– adresu do e-doręczeń AE:PL-25259-52521-UECUJ-18,
– elektronicznej skrzynki podawczej URE na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP.
WAŻNE! Adres poczty elektronicznej e-mail nie jest adresem do doręczeń elektronicznych.

Jeżeli korespondencja jest prowadzona w imieniu innej osoby, należy załączyć do niej dokument stwierdzający udzielenie nadawcy takiej korespondencji pełnomocnictwa do działania w imieniu tej osoby (do pełnomocnictwa należy załączyć potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł dokonanej na rachunek bankowy Prezydenta Miasta właściwego miejscowo dla siedziby danej komórki organizacyjnej URE. Od opłaty skarbowej zwolnione jest m.in. złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dziecku, wnukom czy rodzeństwu).

Zachęcamy również do zapoznania się z zamieszczoną poniżej broszurą informacyjną URE dotycząca sporów i skarg na działanie przedsiębiorstw energetycznych.

Plik do pobrania:
broszura informacyjna URE dotycząca sporów i skarg na działanie przedsiębiorstw energetycznych.